به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه چهارشنبه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای سرویس مدارس، مجموعههای مختلفی درخواست کردند و آنهایی که شرایطش را داشتند از تاکسیرانی مجوز گرفتند. همچنین قرار شده خود تاکسیرانی خدمت ویژهای ارائه کند.
زاکانی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات رئیس سابق شورای شهر تهران مبنی بر اینکه ساخت تراموا، ۲۰ میلیون دلار هزینه دارد و بیفایده و شهرداری تهران به دنبال کارنامهسازی است، گفت: جز خنده نمیشود کاری کرد.
وی تصریح کرد: من آن مصاحبه را دیدم، نه عدد میدانستند و نه چیز دیگری، با حدس و گمان حرف زده بودند. خیلی بد است که آدم چیزی را که بلد نیست، بگوید چون مجبور نیست حرف بزند.
شهردار تهران ادامه داد: الان کل دنیا و کشورهای بزرگ به سمت بهرهبرداری از چنین الگوی حملونقلی رفتهاند و این شکل حرفزدن بیمبنا، علاقهای برای پاسخگویی از سوی ما ایجاد نمیکند. گوش ما از این حرفها پر است.
زاکانی یادآور شد: الان در شهرهای بزرگ یکی از الگوهای برتر توسعه حملونقل، همین تراموا محسوب میشود که هم حملونقل پاک است و هم یک دوره زمانی ارائه خدمت بالا را به خود اختصاص میدهد. امروز مجموعهها ادله منطقی که مبتنی بر صلاح شهر در این زمینه است را ارائه میکنند.
وی تاکید کرد: هزینههای این طرح هم مبتنی بر الگوی ارائه خدمت، متفاوت است اما آنچه برآورد شده، ۲۰۰ میلیون دلار برای ۱۸ کیلومتر خط است.
گفتنی است بر اساس تفاهم نامه وزارت دفاع و شهرداری تهران مقرر شده بود خط یک تراموای تهران حد فاصل میدان آزادی تا سه راه تهرانپارس باشد، طول این خط حدود ۳۴ کیلومتر است که با ۲۸ رام قطار که در این خط تردد خواهند داشت و ظرفیتی حدود ۵۵ تا ۵۶ میلیون مسافر در سال را میتواند جابجا کند.